ZWANGERSCHAP

Osteopathie en zwangerschap

Zwanger worden/fertiliteit

Osteopathie kan helpen om het bekken te laten ontspannen en uw lichaam optimaal voor te bereiden op een zwangerschap!

Spanningen, verklevingen en littekenweefsel kunnen ervoor zorgen, dat de baarmoeder, eierstokken en eileiders worden beperkt in hun bewegelijkheid of minder goed verzorgd worden met bloed en voedingsstoffen. Een osteopathische behandeling verbetert de mobiliteit van bekken en bekkenorganen en zorgt voor een goede doorbloeding! Dat is noodzakelijk om het gebied met voedingsstoffen te verzorgen en afvalstoffen af te voeren. Dit draagt bij aan het creëren van de juiste omstandigheden, zodat het bevruchte eitje goed kan innestelen.

De zwangerschap

Er verandert veel in uw lijf. Osteopathie helpt het lichaam om hierop aan te passen en geeft ruimte aan de baarmoeder zodat de baby optimaal kan bewegen en ontwikkelen.
Klachten zoals rugpijn, bekkenpijn, hoofdpijn e.d. kunnen behandeld worden zodat u weer volop kunt genieten van de zwangerschap!

Na de geboorte

Uw kindje is geboren, wat een geluksmoment!
Toch kan de bevalling zwaar zijn geweest en kunt u hier klachten zoals bekkenpijn, bekkenbodemklachten, rugpijn of bijvoorbeeld een litteken door een keizersnede overhouden. Een osteopathische behandeling heft blokkades op en ondersteunt uw lijf in het herstel zodat u snel weer fit bent.

VOOR WIE?

Maak nu een afspraak!

Baby's

Kinderen

Pubers

Zwangerschap

Sporters

mensen met chronische pijn

Osteopathie voor baby’s

Osteopathie Schumacher bij huilbaby’s, baby’s met darmkrampen, reflux, spugen, KISS syndroom, voorkeurshouding, slaapproblemen, problemen met zuigen en slikken.

Osteopathie en sport

Tijdens het sporten wordt er veel gevraagd van uw lichaam. Bewegingen moeten optimaal uitgevoerd kunnen worden, krachten moeten kunnen worden opgevangen en u moet snel kunnen reageren op een richtingsverandering.