Osteopathie voor
baby’s

Osteopathie werkt bijzonder effectief bij baby’s en kinderen. Door blokkades en spanningen kan uw baby bijvoorbeeld veel huilen, een voorkeurshouding ontwikkelen of moeilijk slapen. Door de zachte behandeling kan uw baby weer optimaal bewegen en ongestoord ontwikkelen.

Osteopathie rondom de zwangerschap

Fertiliteit, klachten prenataal en postnataal. Osteopathie helpt het lichaam om zich aan te passen aan de veranderingen tijdens de zwangerschap. Klachten zoals rugpijn, bekkenpijn, hoofdpijn e.d. kunnen behandeld worden.

Sport gerelateerde klachten

Een bewegingsbeperking of een verstoorde aansturing van uw bewegingsapparaat kan tijdens het sporten erg beperkend zijn. Een blokkade, spanning of verkleving in een keten kan tot gevolg hebben, dat het bewegingsapparaat niet optimaal kan functioneren. Door de gerichte behandeling van deze keten kan de functionaliteit van spieren en gewrichten herstellen.

Hoofdpijn en kaakklachten

De meest voorkomende soorten hoofdpijn en kaakpijn zijn goed te behandelen met osteopathie. Als osteopaat ga ik op zoek naar de oorzaak van de hoofdpijn. Met osteopathische technieken zijn deze spanningen op schedel, nek, kaken en vliezen goed te behandelen en zult u snel verbetering van uw klachten ervaren.

Osteopathie voor kinderen

Door te bewegen leren wij en verkrijgen wij nieuwe vaardigheden. Spanningen in het lichaam kunnen hinderlijk zijn in de ontwikkeling. Ook klachten zoals buikpijn en slaapproblemen zijn goed te behandelen met osteopathie. Door de zachte behandeling kunnen spanningen in het lichaam opgeheven worden.

voor pubers

Tijdens de puberteit kunnen klachten spier- en gewrichtsklachten, (sport-)blessures, slechte houding, rugpijn en hoofdpijn ontstaan. Dit heeft onder andere te maken met groeiprocessen. Door een osteopathische behandeling kunnen spanningen opgeheven worden, waardoor het lichaam weer beter in balans kan komen.

Osteopathie en chronische pijn

Door chronische pijn ontstaan aanpassingen en compensaties in het lichaam, van onder andere het bewegingsapparaat en het zenuwstelsel. Dit kan veel energie kosten. Een osteopathische behandeling kan u helpen om een aantal van deze compensaties te doorbreken of te minimaliseren.

Osteopathie Schumacher in Houten
Rugpijn, nekpijn, ischias-klachten en hernia

Rugklachten en nekklachten zijn erg hinderlijk in het functioneren en kunnen zowel acuut zijn als langdurig blijven aanhouden. Osteopathie is een geschikte behandeling omdat het specifiek op uw klachten wordt afgestemd. Hierdoor kan het lichaam ook op langere termijn herstellen.

Tarieven

De prijzen voor de verschillende soorten osteopathische behandelingen.

Welke klachten kunnen met osteopathie behandeld worden?

Er zijn veel klachten die met osteopathie behandeld kunnen worden.

Dit zijn enkele voorbeelden:

• Gewrichtsklachten en spierklachten, bijvoorbeeld rugpijn, nekpijn, schouderpijn of pijn in de elleboog, pols, heup, knie of enkel
  • Hoofdpijn, pijn rond het kaakgewricht
  • Bekkenpijn, menstruatieklachten
  • Spijsverteringsklachten, prikkelbare darmen, opgeblazen gevoel in de buik

Voor meer informatie over osteopathie kunt u hier verder lezen.

Weet u niet zeker of u met uw klachten bij mij terecht kunt? Neem contact op, dan kunnen wij dit bespreken.